Melbourne, Phillip Island, Great Ocean Road & de G - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sharon Bijster - WaarBenJij.nu Melbourne, Phillip Island, Great Ocean Road & de G - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sharon Bijster - WaarBenJij.nu

Melbourne, Phillip Island, Great Ocean Road & de G

Blijf op de hoogte en volg Sharon

21 Januari 2017 | Australië, Melbourne

Good to be back in Australia! First stop: Melbourne. Hier en daar herken ik nog wat dingetjes van 9 jaar geleden. Zo is Flinders Station een mooi en opvallend gebouw dat niet te vergeten is en ook herken ik de State Library nog, al is het nu een stuk levendiger op het plein ervoor.
Aan de hand van een free walking tour verkennen we de stad. Vooral de beschilderde steegjes en de goede straatmuzikanten zorgen voor een goede sfeer in de drukke stad. Genoeg te doen en te zien in de stad om ons goed te vermaken.
Ook het hostel draagt hier aan bij, de ene avond een comedy avond, de andere een pubcrawl. Vooral dit laatste is een erg leuke manier om de mensen uit het hostel te leren kennen. Eerst vonden we het hostel niet super, nu opeens toch wel erg leuk. Met de groep die we hebben leren kennen tijdens de pubcrawl ondernemen we de dagen erna van alles: samen naar het strand, de botanische tuinen en samen koken. 's Avonds lopen we de pier af om pinguïns te spotten in st kilda.

Vanaf Melbourne maak ik een dagtour naar Phillip Island, om de pinguïn parade (net als 9 jaar geleden) te aanschouwen. Overdag stoppen we al bij een aantal dingen, waaronder een wildlife park waar ik weer sinds lange tijd kangaroes en koala's kan zien. Wat een leuke beesten zijn het toch! De meeste kangaroes liggen op de grond alsof ze als een model te poseren zijn. Je kan voer kopen om ze zelf te voeren, met ze op de foto en ze aaien. De stops die daarop volgen zijn vooral uitkijkpunten en we stoppen voor een strandwandeling. Maar de pinguïn parade is toch wel het hoogtepunt van de dag. De lieve, kleine, schattige beestjes komen na een dag jagen in de zee 'thuis' en wij zijn er om dit spektakel te aanschouwen. Op het strand zijn tribunes gebouwd van waar we ze kunnen zien uit de zee komen. Met zonsondergang zie je de eersten in groepjes verschijnen, voorzichtig de kust verkennen en dan toch weer hard terug zien waggelen de zee in. Dit tafereel speelt zich een paar keer af tot ze genoeg moed hebben de oversteek te maken de duinen in naar de holletjes. Zo bijzonder om te zien. De paden lopen door de duinen, waardoor je de beestjes van heel dichtbij kan zien. Ik ben ook in de goede tijd van het jaar, er zijn heel veel 'chicks' die wachten tot de ouders terug komen met eten. Het zijn er veel! De dag voor ons zijn er maar liefst 840 geteld!

Na een kort nachtje slapen (rond middernacht ben ik terug van Phillip Island) word ik vroeg weer opgehaald voor de volgende tour: een 2-daagse naar Adelaide langs de great ocean road en de grampians. Meteen vanaf het begin heb ik een leuke klik met de groep en worden we rondgereden door een vrolijke gids. Alleen het rondrijden door dit gebied is al geweldig, slingerweggetjes langs de kust, de slaande golven op de rotsen. Ik kijk mijn ogen uit. Gedurende dag maken we verschillende stops op mooie plekken langs de kust: London bridge, 12 apostelen, loge and George. Het liefst had ik op een aantal plekken langer gebleven en ook op wat meer plekken gestopt. De 'grotto' kan ik me nog herinneren van afgelopen keer, wat mij betreft de mooiste plek van de great ocean road, een gat in de rotsen met daarachter de zee. Helaas hebben we op deze tour geen tijd om ook bij dit punt te stoppen. Wel stoppen we nog op een plek waar de vele gekleurde vogels op je landen op zoek naar voedsel en we op zoek gaan naar een koala in de boom (en eentje vinden die wakker is!). Na een stop bij de fish and chips en de bottleshop rijden we met een mooie zonsondergang de grampians in. We hebben een heel huisje met verschillende slaapkamers voor onszelf en het wordt nog een gezellige avond.
Na misschien een net iets te kort nachtje worden we wakker in de prachtige grampians. De vele vogels zingen ons wakker en ons huisje staat midden in de bossen. We gaan eerst kijken of we kangaroes in het wild kunnen spotten. We vinden een groepje en aanschouwen hoe 2 kangaroes heel schattig met elkaar aan het stoeien/vechten zijn, net een bitch fight!
Vanaf hier rijden we door naar 2 look-outs over de grampians. Echt geweldig mooi! Ik herken er nog 1 van 9 jaar geleden, alleen was er toen een dik wolkendek en hadden we 0 uitzicht. Zo ziet het er dus echt uit! Ook de mackenzie waterval is prachtig en we genieten echt van het uitzicht terwijl we met onze voetjes in het water zitten. Ik ben blij dat ik hier weer naar terug ben gegaan! 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 26 Aug. 2015
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 7794

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2016 - 10 Maart 2017

Nieuw-Zeeland & Australië

01 September 2015 - 16 December 2015

Zuid Amerika

Landen bezocht: